Základní informace
Účetnictví organizačních kanceláří je komplexní systém pro vedení podvojného účetnictví integrující všechny ekonomické agendy do jednoho celku. Systém je vhodný pro všechny velikosti firem a pro všechny organizační struktury.
Umožňuje síťový provoz na libovolné síti, která podporuje sdílení souborů a uzamykání vět.
UOK nedostanete jako balík, ale autorizovaný dealer vám bude k dispozici nejen v otázkách vlastního UOK, ale i v otázkách účetního poradenství.
Při vývoji i provozu systému autoři a autorizování dealeři spolupracují s auditory a daňovými poradci.
K projektu je vydané auditorské vyjádření doc. Ing. Karlem Novotným, CSc.
Základní informace o hlavních výstupech
Deník hlavní knihy
Velká možnost různých tiskových sestav a možností prohlížení s vyhledáváním.
Hlavní kniha
Variabilita tiskových sestav v různém tvaru a možnostmi výběru.
Kumulovaná hlavní kniha
Formu výpisu a podrobnosti členění si volí uživatel z rozsáhlé nabídky.
Saldokonto
Tisk a prohlížení saldokonta v rozličném členění, podle účtů, dodavatelů-odběratelů, v cizí měně.
Výkazy
Řídící číselníky jsou standardně udržovány pro podnikatele. Výkazy lze tisknout i v angličtině a němčině,což je součástí standardní distribuce a jejích aktualizací. Při sestavování výkazů v tisících Kč je prováděna matematická úprava pro návaznost jednotlivých výkazů.
Základní informace o účetnictví
Kniha faktur
Práce s knihou faktur, zápis, prohlížení, tisk.
Bankovní příkazy
Vystavování bankovních příkazů, včetně vytvoření souborů pro komunikaci s bankovním softwarem.
Bankovní výpisy
Zúčtování bankovních výpisů s možností automatického zúčtování přijatých bankovních výpisů přijatých z bankovních programů.
Obecné zúčtování
Mnoho možností využívání algoritmických číselníků pro pomoc při vlastní práci. Je možné použít i způsobu se zápisem do knihy faktur a pokladní knihy.
Pokladní kniha
Práce s pokladní knihou.
Zúčtování rozdílů knihy faktur a saldokonta
Automatizované zúčtování rozdílů do zadané částky.
Vzájemné zápočty
Sestavení vzájemného zápočtu pro zvoleného odběratele-dodavatele zajišťující jeho automatické vyrovnání a následně možnost automatického zúčtování.
Evidence ohrožených pohledávek
Pomocná evidence ohrožených pohledávek. Při evidenci jednotlivých operací provádí jejich automatické zúčtování.
Základní informace o dlouhodobém majetku
Evidence dlouhodobého majetku odepisovaného podle zákona o dani z příjmu. Zajišťuje evidenci daňových a účetních odpisů s možností volit různé způsoby odepisování.
Všechny operace jsou automaticky zúčtovány.
Základní informace o pozemcích
Evidence pozemků podle katastrálních území, podle vlastníků.
Základní informace o zásobách
Evidence zásob včetně potřebných přehledů.
Mimo běžnou evidenci je možné vystavovat faktury nebo prodejky za hotové se současným zápisem na skladové karty a automatickým zúčtováním všech operací. Při prodeji je možné používat až 100 prodejních cen pro každou položku a 100 předdefinovaných rabatů. Typ ceny a rabatu lze přiřadit k jednotlivým odběratelům. Pro firmy se zahraničním obchodem jsou připraveny standardní faktury v angličtině a němčině.
Základní informace o drobném majetku
Evidence drobného a drobného dlouhodobého majetku s možností způsobu volby odpisů. Lze provést odpis hned při zařazení do evidence a nebo postupné odpisy prováděné měsíčně nebo ročně. Prováděné operace jsou ihned automaticky zúčtovávány.
Základní informace o zvířatech
Komplexní evidence zvířat. Automatizované řešení zařazování do kategorií dospělých zvířat a jejich odepisování z hlediska účetnictví a daně z příjmu. Pro dospělá zvířata jsou automaticky zjišťovány účetní a daňové odpisy. Evidence umožňuje vést individuální i skupinově odepisovaná dospělá zvířata.
Základní informace o mzdách
Výpočet a evidence mezd a platů. Zajišťuje všechny potřebné výstupy pro sociální a zdravotní pojištění a pro všechny potřebné evidence a rozbory. Samozřejmostí je vystavení bankovních příkazů a jejich propojení s bankovními programy.
Základní informace o odbytu
Ve standardní distribuci jsou dva základní přístupy k zpracování odbytu. V této agendě se projevuje otevřenost systému UOK, protože pro odbyt vznikají specializované jednoúčelová řešení zapadající do celkového řešení systému.
Základní informace o fakturaci
Vystavování faktur nebo prodejek za hotové s automatickým zúčtováním všech operací. Při prodeji je možné používat až 100 prodejních cen pro každou položku a 100 předdefinovaných rabatů. Typ ceny a rabatu lze přiřadit k jednotlivým odběratelům. Pro firmy se zahraničním obchodem jsou připraveny standardní faktury v angličtině a němčině.
Základní informace o zakázkách
Evidence a rozbory vedení zakázek. Podklady pro přehledy jsou přebírány z ostatních agend (účetnictví, zásoby, fakturace, …).
Základní informace o restitucích
Evidence průběhu restitucí.
Základní informace o daních
Zabezpečuje všechny povinné a doporučené výstupy pro:
Daň z přidané hodnoty – daňové přiznání
Daň z přidané hodnoty – souhrnné hlášení
Daň z přidané hodnoty – kontrolní hlášení
Intrastat
Hlášení o platbách fyzickým osobám
Silniční daň
Základní informace o kalkulacích
Výpočty kalkulací :
– vlastní náklady,
– operativní kalkulace.